mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 18 november 2023

Hur kunde jag glömma/missa ⁉


hur kunde jag glömma att lägga upp den här
bilden igår⁉⁉⁉⁉⁉
träffade konstnären Lotta Holmgren
för MÅNGA år sen och hon ville måla av
Lennart Det blev inte gjort då
men nu har hon gjort det
tavlan heter
VEM KAN MOTSTÅ EN KARL I MUSTASCH ?
och ingår i en serie hon målar med intressanta
människor


grått ute och tomt i kakburken


en hederlig sockerkaka får det bli


snygg blev den eller hur?


MEN 
kan någon tala om varför konen i mitten
är högre än ytterkanten
det går ju inte att används 
formen som "kakburk"


får ta en skål i stället


fast de bar väll en Napoleonbakelse
men skulle bakat i dag
Napoleonbakelsens dag


och det är ju farfar Elofs födelsedag
han älskade Napoleonbakelser
farfar föddes 1902 i Morgådshammar


lunchen blev en svensk klassiker 🤣
pasta o köttfärssås


sov en skvätt och sen blev det 
kaffe, saffransgiffel o nybakt sockerkaka


giffeln var helt onödigt
men sockerkakan var god


varma mackor till kvällen
fyllda med falukorv o ost
hade en "4 peppar" mjukost
och en vanlig hårdost
blev riktigt bra 


på spåret handlade delvis om
Norrköping i kväll
och inget av lagen kunde
Svärmorskudde
de kunde både Lennart och jag




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Väldigt fin tavla med Lennart 👏