mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 22 november 2023

ÖM i munnen


7.30 och jag är här
rätt ensam Men det fyllde på folk 
hela tiden så snart är det fullt

7,40 hade jag träff med Tove 
och 8.30 är jag klar
 då har hon röntgat o petet o polerat
och petat igen 
sen lackat med flor 
ett hål som ska lagas i januari
och en ny tid hos Tove i maj
500 kr fattigare
men ren och snygg i munnen


Lennart var ute med kameran medans jag
satt hon Tove


dagens lunch 
blev bön o linsgrytan 
vi hade lite kvar
och de var precis vad min ömma mun
klarade av 
😉


fick post idag
Håller på att klura på nästa 
stora projekt i stickväg
en tovad tröja/jacka
vi får se när och hur


så var det dax för symaskinen att jobba
har haft ett par linnelakan liggandes 
länge 
RIKTIGT LÄNGE
tror vi fick dom när vi flyttade hit 
för 20 år sen... ja ja
dom är "konstiga"
man stoppar i täcket UPPIFRÅN
och viker över en flärp
så det ser ut som när man bäddade
men "vanliga" överlakan
nu har jag öppnat i nerkanten
och sytt till flärpen få se 
om det går lättare 


så sydde jag i tryckknappar där nere
så inte täcket ramlar ut


hittade en sylta i kylen 
fast de stod isterband på matlistan 
isterbanden tar vi i
 morgon i stället


fika o småprat på våning 3


Gunilla har tagit fram lite jul i köket
de blinkar och snurrar
gullig men inte min stil


uppe igen till kl 20 
 och bänkade framför våran TV
jag vill ju inte missa 
kockarnas kamp


  vantarna blev klara för tovning
i maskin ....
har tvättid nästa vecka







 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Det är en sådan skön känsla att gå ifrån tandläkaren och veta att man är klar,iaf för nu👍Tycker faktiskt att tandhygienisten gör mer ont en tandläkaren tur att det går över👍🤗