mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 1 november 2023

Bus eller Godis / Bu eller Bä


garnet tog ju SLUT 
och de är t.o.m SLUT hos leverantören
 ...så nu har jag beställt ett annat
likvärdigt garn (har inte fått det än)
 har jag repat upp den mudd jag redan stickat
och tänker att de garnet ska räcka till de som 
fattas på den sista ärmen
så får jag ta de andra garnet till muddarna
då kanske de inte ser så konstigt ut


ja men då ska vi testa detta


tänker att 1/4 del ska räcka till lapskojs åt oss


och de gjorde det


blev SUPERGOTT som med salta biten 
burken kostade ca 85:- lite dyrt kanske
MEN den räcker ju fyra gånger 
så då blev det ju inte så illa
11,25 per portion


de är VÄDER ute


så Hedda och jag lägger oss och vilar
en timme eller två


gubbarna fixa hängrännor 


de är fint på hösten på våran gård


i går hittade Lennart ett gammal armband 
som jag gjort (de till vänster)
 Nu får de kompa med de som
Ingrid Lapprappel gjorde för några jular sen


köttfärs o kålröra med brunsås till kvällen


Stugfixarna i Norge


kockarnas kamp
var kvällens TV underhållning


och dom sista två glassarna gick åt 
Kommer helt klart att köpa igen
från Lidl 


stickar på 
nu är det "raksträcka" i 45 cm


ja vist ja de är ju Halloween i dag
kortet är av äldre datum
men va gör det
Lova Dexter o Stella


det här fotot är från årets bus
Emil o Thyra


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Lapskojs,sååå gott👍Eftersom jag inte hittat salta biten så gör jag med tonfisk,inte lika gott men ok👍