mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 19 november 2023

🧶 🧶 KLAR 🧶 🧶


tidig morgon 
eller i alla fall förmiddag ute på Erikslund
och IKEA


skönt att vara där vid öppning så det inte 
är så många andra där 
lite rädd för Covid o influensa
även om jag är vaccinerad
och sen blir jag lite "stirrig" när det är
mycket folk
Vi köpte underlakan till nya sängen
som kommer SNART
nästa vecka eller nästa


var oxå till stoff o stil 
eller som de nu heter Selfman
och köpte tryckknappar
jag ska fixa om lite
fina linnelakan vi  har
som är helknäpp i öppningen


gjorde en pudding i går 
av resterna 


så i dag var de bara att värma när vi kom 
hem från IKEA


har just börjat med mönstret på sista ärmen


så lite kökstjänst


en bön o linsgryta är tanken


och det blev det 
så god


ja men då så
bara att fästa några trådar
och vika in halskanten och 
sy till den 


sisådär då var den klar


ja då har den fått lite färg oxå
det som ska bli nått 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Otroligt vackert konstverk 👏❤️