mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 26 november 2023

för crunchets skull


skidor o curling hela dagen


måste slå in fyra julklappar
som ska levereras i dag
Synd bara att dom inte han fika
men jag fick i alla fall träffa dom
eller rättare sagt en av av dom som ska få
julklapparna och far o mor till gänget
alltid något
och stekpannan å plättlaggen + en vas 
som det stod Kolbäck på 
och så de viktigaste
skolbänken/sminkbordet till Bettan
nu är allt hämtat


kollade in frysen...
hittade en ensam korv av okänt slag
fick bli en omelett av det
i kylen fanns det kokt potatis och en 
ledsen paprika de fick hänga på liksom
två ägg vispade med en skvätt vatten
och vipps var lunchen klar


vi ska ju äta nästa vecka oxå???

kyckling o ris till kvällen
kyckling, bacon,
 vitlök, purjo, paprika, äpple
soja, kycklingfond, 
chiliflaks, curry
salt o peppar
sen en skvätt grädde på det
och så toppar vi med jordnötter
för crunchets skull


nu står det i alla fall något 
varje dag
om  de sen blir så är en annan sak
🤩🤩🤩



STORA tomtar
inte lika goda som "vanliga" 
skumtomtar


skruvar köpta på COOP
Lidl är godare 
men dom gick åt ändå


jag stickar stjärnor jag 


på TV var det ett bra o lite skrämmande  program om 
klimatet .... och den vackra ismåsen


sen blev det serien om St Olaf
spännande värre 
sista avsnittet på lördag


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Det där med att hitta på mat varje dag är inte helt lätt,idag blir det pizza😘