mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 15 april 2024

Arkeologiska utgrävningar


Kärlek på hög nivå
nu hoppas vi på ägg framöver
och sen ungar
alltid roligt att följa


i dag inte bara droppar det utan det tinner
in på vår balkong
SUCK 
undrar hur länge det dröjer innan dom 
tänker laga taket


Arkeologiska utgrävningar på hemmaplan

när vi håller på med hyllorna o flyttar runt
kommer det fram lådor med foton  
här är det min morbror Lennart och hans första fru Barbro
och vad jag förmodar första barnet i vagnen Birgitta
mitten av 40 talet


Min Morfar Elis o Mormor Lina
med Marita en kusin till mej
som växte upp tillsammans med
sin Farmor o Farfar 
som då är min Mormor o Morfar
oj så osams vi kunde vara om just den saken 
mitten av 50 talet


Morfar har "killkväll" 
eller vad de kunde heta på den tiden
hur som helst så är det 
Evert, Morfar, farbror Anderson, Nisse och 
ja jag känner ju igen honom men hittar inte namnet 


varje jul kom Lions stjärngossar på besök
sjön väll bra i början och blev 
gladare ju längre dom varit ute och sjungit


20 maj 1967
Morfar Elis Farfar Elof
Farmor Astrid ❤️❤️Mormor Lina


falsk lövbiff,  Café de Paris sås
o potatisgratäng och lite grönt
perfekt lunch


lite fika och småprat på 3;an


råstekt pytt till kvällen


återskaparna från England
förgyllde kvällen


och dom här hade sista programmet
några par blev det 
men dom flesta gick hem lottlösa 



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Många minnen❤️