mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 2 april 2024

Varv 17 stickade jag tre gånger 😡


När livet är på topp 
eller i alla fall inte i botten
solen skiner 
kaffe i koppen
och stickning/korsord i handen


varv 17 tar vi tre gånger 
först framåt
(upptäcker fel i början på varvet 288 maskor)
sen bakåt
(de är de jag gör på bilden)
och så framåt igen
och nu blev det rätt


medans jag svor över stickningen fixade 
Lennart lunch


vila och lyssna på boken


det va curling på tv 
spännande som tusan


en Kaja har byggt bo under
en balkong på vårt hus
rätt gulligt
MEN jag vet inte om den betalat hyran
så den kanske blir vräkt


till Badelunda kyrka och lyssna på lite musik


lite kul alla låtar var från 
västmanland


Västerås tidning som ska delas ut innan helgen
ligger här på parkeringen i dag måndag


kycklingkorv med tillbehör 
halva korven och ägghalvan blev över
på min tallrik
synd för korven var jättegod


spännande på TV om Påskön
nu är frågan vilken sanning som är sann


ja men kolla här vilka godingar
tiden går och nu är dom pappor båda två 
och jag gammelfarmor

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Ibland blir det gör om och gör rätt👏

Anonym sa...

De tidningarna hoppas man inte bara ligger kvar och blir sopor!