mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 29 april 2024

pytt på bröd 🍕


lite så är det ju på morgonen
även om jag nu börjar med bara vatten
MEN SEN BLIR DET 
KAFFE


kajorna bor ju i vårat 
balkongtak eller rättare sagt
mellan våra balkonger uppe på
brandväggen
SPÄNNANDE är det för fröken


solen tittade fram
och vi tittade ut
men det blev inte så länge
molnen tätnade och det blev kalt igen


hade ju köpt lekakulor
för att ha i botten på krukan


så nu har Bräckor 
fått både lekakulor och jord
hoppas dom blev glada


Stora älgvandringen 
det perfekta stickprogrammet
(stavnings programmet tycket stopprogrammet)



gjorde fläskytterfilé med svampsås
och en potatisgratäng till lunch


i billiga grönsakslådan var en
zucchini nått jag aldrig vet vad jag 
ska göra med


jag provade att göra
"pressgurka"


ibland på FB lägger dom upp bilder
visa att du har katt utan att katten syns
🐈‍⬛🐈‍⬛
nu ska vi vila lite Hedda och jag


muffinsbakelse med hallon o grädde
till eftermiddagskaffet


det växer på min fönsterbräda
massor av små gurkämnen


och den här gången var det fart på
salladsfröna


gymnastik är häftigt tycker både
Hedda och jag


Pizza är perfekt när man har lite av varje


blir ju typ pytt på bröd
och libabrödet är banne mej bäst som botten


minns du Greta från Norge
hon som var så duktig på långlopp
ja hade totalt glömt henne 
men så fick jag minnet uppfriskat i kväll


sen var det ett djurprogram


och engelska återskaparna
de är ett favoritprogram får jag säga


så var då zucchinin klar
riktigt god blev den


och så en sväng till Turkiet


med den bilden säger jag god natt

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Gurkplantor är helt otroliga,blir oftast massor av gurkor,kul👍

Anonym sa...

Ett tips om man har zucchini är att göra zucchinifritters 😋😋😋