mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 3 april 2024

mycket NORGE blev det ❤️💙🤍


då gårdagens måndag var en "söndag"
blev dagens tisdag en måndag
och handarbetsjunta på¨
❤️-punkten


när jag kom hem hade Lennart fixat lunch
pappa Elows special 


fick ett ulltäcke/filt av Elsa
så himla skönt 
både Hedda och jag sover 
som små grisar under det


fick rekvisitionen till Aktiv ortopedi i dag
ringde och fick tid den 18 april kl 13.30
nu får man inte inlägg längre på landstingets bekosnad
har ju haft inlägg i skorna sen jag var 5 år
nu kostar dom över 2000:- 
och jag MÅSTE ju ha dom
för jag har ju helt felställda fötter
ja ja bara att betala


så ringde kvinnolarkarna och doktorn var sjuk
skulle dit på torsdag nu blir det på måndag i stället
kl 15 var för mej en bättre tid än den jag hade
så nått bra var det i alla fall


och när jag vaknade efter min 
eftermiddagslur
var det SEVERIN på TV
dom firade jul 
och hans mamma kokade en julsoppa
risgrynsgröt med fårbuljong
kan de vara gott ⁉️⁉️


sen ett kortprogram hur man städar köket
MÄRKLIGT PROGRAM får jag säga


mot kvällskvisten for vi till Willys och handlade
och jag fick tag i Haviar
som är gjord på 40% brunalg
skördad i Nordostatlanten utanför Frankrike, 
Engelska kanalens östra och västra del
och Biscayabuktens norra och mellersta del
riktigt god 


Leverbiff med brun sås potatis
inlagd gurka o lingon
riktigt smaskens 
som Pentti Varg skulle sagt


vi kör mer Norge
nu om spioner i Nordnorge
från platser där vi varit
spännande


ja men vi tar lite mer Norge då
Stugfixarna 
va dom kan dom här grabbarna


började på en strumpa i dag
kunde ju inte hålla på med mitt
"tokmönster" när jag var på stickjuntan i morse
och inte när jag kollade TV i kväll heller
då blir det som i går att jag får sticka
varven flera gånger både fram och tillbaka


är lite kulen men en varm dusch
och sen krypa ner under ulltäcket


läser några kapittel i boken
Drömmar
dårskap
och en kär 
liten sak

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Bra att du kan vara flexibel med dagarna.Här blev det noll tv,liniment,värmedyna,smärtis och ryggläge i stället,ryggen känns lite bättre idag men tyvärr var jag tvungen att skotta mig ut,håller ✊️att det gick bra🍀Tänk om jag kan äta sådan kaviar,dumpar på all annan✊️