mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 8 april 2024

kl 14 kom solen⛅


ruggigt väder ute
men inne är det rätt trevligt
med skidor på längden



börjar förbereda inför potatisodlingen


pannbiff till lunch


en sväng till handelsträdgården i Hökåsen
som numera inte heter Lindkvist utan Norells
ja de har den nog gjort i många år 
men men för mej är det 
Göran Lindkvist fniss fniss


en dvärgbuske vid namn Venus
fick följa med hem


och en Snacksgurka


och 1 kg potatis
nu ska jag dock inte ha alla själv
delar liksom med Veronica


kl 14 kom solen som dom lovat
och så himla skönt 
MEN det är ju för böveln STORM


och så var det fåglar igen då
det är ju "fågelholk" mellan våra balkonger
just ovanför brandväggen 


oj va dom släpar och bygger
vist jag tycker om fåglar 
MEN dom ska inte boa DÄR


och så fick vi en GULDMEDALJ
huva så spännande det var


pizzan från igår gick bra att äta i dag oxå


mästarnas mästare 
första programmet vi tittade på 
programmet är sej likt 


och Romantiken blommar hos pensionärerna
ett par gifte sej .... ja ja säger jag bara


de  tar tid med detta mönster
och inte tror jag de blir rätt heller
men jag struntar i det 
tror jag


har inte så många mönstervarv kvar
ska bli skönt 


ja just så är det 
god natt kära vänner 
i morgon är en ny dag 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Denna sol var såå efterlängtad men det gällde att hitta lä👍Trevlig måndag🍀