mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 9 april 2024

att ODLA...


när datorn ser till att jag har två katter
då måste jag ju spara bilden
den blev ju jättegullig
tack datorn
❤️❤️
❤️


i dag var första dagen med frukost 
ute på balkongen
så himla mysigt


och så var det ju måndag
och handarbetsjunta på
❤️-punkten
och jag äter min frukostmacka där


½ kg potatis till Veronica


just så 
vi odlar både grönt o vänskap liksom


anslagstavlan på mötesplatsen är rätt full
med aktiviteter 


julrosorna blommar så vackert på våran gård


måste få till en bättre bild 


när jag kom hem från 
"juntan" låg Hedda på balkongen
och Lennart stod vid spisen


vi hade kvar av den goda korvgrytan 
den var nästan godare i dag 
ett  recept att spara


den sedvanliga vilan
i dag fick jag ligga själv
Hedda är kvar på balkongen


MEN vad är detta för tok
ingen drop in service på hörapparater längre
utan man får lägga den trasiga apparaten
i ett kuvert och lämna in 
sen kolla på 1177 när det är klart
om så där en 4-6 veckor
men de är ju inte sant 
fast de är det ju
 😥😮😱😠😡👿



kl 15 tid hos Kvinnoläkarna på Källgatan


var där lite tidigt.. men han bara sätta mej
så blev jag uppropa


och när kl var 15 var jag redan ute
och kunde ringa min "taxi"


förra gången jag var dit såg dom ju nått
på ena äggstocken men jag trodde det var livmodern
ja ja nått såg dom som skulle kollas upp
det hade inte växt utan var lika
MEN nu såg hon fler svarta fläckar
på ultraljudet fläckar som inte skulle vara där
så nu blir det remiss till Gyn 
och dom får kolla 


fick lite ont i dom nedra regionerna
efter ultraljudet 
Fy så hon klämde och rotade runt
två Alvedon o ryggläge 

blev helt plötsligt sugen på stuvad vitkål
och som tur var hade jag det hemma
eller vitkål hade jag hemma


konstaterat att Hedda fyller 40 år i sommar
då blir det fest


Inget av större intresse på TV
var mest Kronofogden o poliser 
Hedda ligger hos husse
för mattes knä är upptaget
av stickning

 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara bilder på Heddakatten ❤️

Anonym sa...

Hedda-katten 😻
Vår kattdam blir 72 i sommar!