mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 4 april 2024

så är det att vara pensionär 👨‍🦳👩‍🦳


På morgonen plingade Messenger
och ett telefonsamtal från Uganda
Olga är där och har träffat våran 
faddertjej Aida
och nu fanns dom på rutan
jag som inte kan prata engelska 
men vi fick vinka till varandra i alla fall
och sända kramar
SÅ ROLIGT  


kl är 10 minuter i 10 
och det är biljettsläpp kl 10
fniss fniss
kön är lång och 46 biljetter försvann på mindre än 10 min
det finns 50 biljetter
ja ja så är det att vara pensionär


jo då vi fick allt våra biljetter även om vi inte
kastade oss in i kön


hem och fixa lite lunch


för att sen ta bussen när på stan
och Karlsgatan 2


var lite tidiga
men jag han sticka nått varv på strumpan


så fint dukat med 
finkoppar o kaffeduk


Pila Britta en av stadens stora
legender



åt en bondkaka 
sen vek jag in i servetten och tog hem


det är ett blåsväder utan like ute
MEN på vår balkong är det finväder
och Hedda tuggar lite på sitt popcornsgräs 


stod fiskbullar på matlistan
och soppa i morgon 
men jag blev sugen på soppa så de får bli så
1 morot 1 potatis ½ gul lök 1cm kålrot
hade korv kvar sen lunchen som fick bli
topping tillsammans med crème fraiche o persilja
glömde 2 kyckling-buljongtärningar är ju grunden


hade detta varit ute i naturen 
hade jag gjort björkdricka



ja nu är det nära
och OJ va duktiga dom är
kan säga att bläckfisken hade jag inte fixat


och dom här godingarna fick avsluta kvällen




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Blev lite äcklad av bläckfisken,ätit en gång och det blir inte fler!Gofika är mums👍