mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 14 april 2024

VILKEN tv-kväll

 


nu vet jag att jag får Kebab med bröd
den 22 maj
GÅRDSFEST 
blir det 
de ni 


Hedda tycker vist livet är tråkigt
vi kollar i lådor med gamla kort
och papper


hittade bl.a beviset på att vi fick
byta efternamn när jag var liten
från Carlson till Carpemo


undrar va pappa tänkt göra 
med dom här 
"sömmarna"


det här har han i alla fall ritat
den lilla killen med yxan
målade han när han var 13 år 
och killen med pipan samma år som jag föddes


ja ja lite paus från historiegrävandet
ut till IKEA och inhandla en hylla
och en ny skärbräda


nu får man RIKTIG mugg/kopp 
inte  i papp
de är bra tycket jag


I dag fick jag se både
herr o fru
Pilgrimsfalk


visserligen en macka på IKEA
men riktig mat måste jag nog oxå ha
fläskytterfilé med nån god sås
låda i frysen


sen lite solskensmys 


medan jag vilade fixade Lennart
hyllan
blir en hylla till 
men inte nu


mera mat
nått wok med köttfärs
hade köpt köttfärs med kort datum
så jag kavlade 4 falska lövbiffar
och la i frysen
och så blev det en skvätt köttfärs "över"
fick bli det här


tänk en lördag med bra TV
vet inte när de hände senast
Taatto från Edingurgh


och en dokumentär med dessa fagra killar


en mycket trevlig tvkväll 
får jag säga




1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Tänk så mycket minnen som dyker upp👍❤️Hade en kväll utan TV,häckade i soffan med en bok,riktigt skönt 👍