mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 11 april 2024

Hedda leker kurra gömma


man kan tro att fönstren är regnvåta
MEN dom är sandiga
efter nattens regn

våra fönster som är nästan nytvättade
ja ja 
hoppas på mer slagregn så det rinner av


då tar vi tag i det här 
 dom sista mönstervarven
NU ÄR JAG TRÖTT PÅ ATT REPA UPP


gurkan har fått sitt snöre att klättra på


och ärtsoppa på spadet från fläskläggen


får säga att dom var inte så kul
ville inte mosa till sej och ville nästan inte bli kokta
MEN jag har fått en förklaring
det var ett dåligt år för ärtskörden förra året
för mycket regn



TJO HO
 jag är klar med mönstret


fick lov att koka med några potatisar för att få 
till den krämiga konsistensen på ärtsoppan
vi vill ha den tjock nämligen



nu ska vi fixa nya fönsterdekorationere


titta så fint de blev



när jag kom hem var 
HEDDA BORTA⁉️


inte här i klätterträdet


inte i Lennarts tv fåtölj


inte under filten i soffan
där låg bara en liten tomte


inte på kökssoffan


inte på Husses stol i köket


inte på stora balkongen


inte i fåtöljen på balkongen


inte på lilla balkongoen


inte i sovrummet


inte på toa


Nu kom jag på henne 
längst in i garderoben
i transportväskan har hon legat
såg när hon smög ut 
och filen var varm 
fniss fniss


köpte den på prov sist vi var och handlade


vist de var inte hela fiskbitar i
 men ändå fisk av nått slag 
(tänker det är fisk som skulle slängas 
annars nu blev det "mos" och panerade)
helt klart godkända 


Lennart gjorde en kvällstur till
Djäkneberget för att kolla grodrom  


och salamandrar


naturskyddsföreningen i Västerås hade guidad tur


jag häckade  hemma i fåtöljen


kollade semifinalen av kockarna 


och så en gladchock från Köping





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Busiga Heddakatten ❤️