mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 17 april 2024

jag hade "lite" fel ... dom hade mycket rätt 😳


ja men de här ser ju riktigt bra ut
behöver inte belamra köksbordet


undrar vad dom avhandlar?
skulle tro att Hedda önskar
en skinkbit 


och vi fortsätter med korttittande
och pappersvändande


gatfest på Bösebergsvägen 


Tant Elsa i köket på Församlingsgården Hökåsen


Linus o Hanna i sina skräddarsydda kläder


och Lennart med frost i mustachen


lilla Anton


och lilleman / Niklas


här har han somnat i pappas knä


de här kortet tycker jag är så fint
från Björkbacken
svärfar o svärmor
dom bodde ju på Björkbacken båda två
MEN på olika våningar
hur dumt som helst men de var de bästa
vi kunde åstadkomma 
dom fick ju ändå bo i samma hus


ut på lite handlingsrunda
lunch på biltema


räcker i morgon oxå


en ny vattenkokare


och då blev det ju en kartong till Hedda


ett golvskydd


en vattendunk till Kottorp


och en rem till ett projekt
resultat kommer senare


och så kom mina nya hörsnäckor
kolla den till höger så mycket större den är
inte underligt att jag tyckt den vänstra
suttit dåligt 


medans jag vilade kom killen och
kollade och tätade läckaget
nu önskar vi regn så vi kan se om det är tätt 


en ny variant på korv i ugn
SÅ HIMLA GOD


på TV
Barnmorskorna i Norge
de var länge sen
men lika underbart som vanligt


ha ha jag hade fel det är rätt
man betalar ofta en månad i efterskott
men den här gången blev det 
både mars o april
ja ja så kan de gå

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Hoppas att den nedrans läckan är borta nu✊️