mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 5 april 2024

MÅNGA pärlor små 🔸🔹🔸🔹


dessa var var flickas egendom på "min tid"
har du dina dagböcker kvar?
om du skrev några förstås 


torsdag = pärlor små


och frukost på ❤️-punkten
 

hem och fixa lite lunch
fiskbullar i hummersås
och mos på potatis o morot


Hedda har då aldrig agerat diskmaskin
men i dag gjorde hon det


Lennart har varit med "daglediga" på fågelspan
han var frusen när han kom hem
det blåser småspik


kollade en film om 91:an Karlson från 1947
skämten var lite annorlunda
och kvinnosynen ska vi inte
tala om 
😉


sista balkonggolven på plats


kvällsmat blir det på Tomaskyrkan


där äter man nämligen tacos varje torsdagskväll
för 50 riksdaler 
inte tänker jag äta varje torsdag
men en gång i månaden kanske 


skulle kolla barnmorskorna i Norge på TV
stod så i min tv-tablå
men det var polishundar i Norge
bra de oxå


natti natt
och de har börjat snö

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Mina barn kallar fiskbullar för kattmat jag älskar det,dom kanske har en poang😘Örjan har senaste månaderna ätit broccoli,morot,spenat,vitkål,majs,ärtor,ingen aning varför,nu vill han ha grönsaker ovanpå hundmaten inna det passar att äta😂

Anonym sa...

Ja du våra älsklingar är som dom är //Måd