mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 16 april 2024

blev nog lite fel där ⁉️


kl 8 kom våra vänner
STÄDARNA
och 8.40 var dom klara


vi satt här ute och gottade oss i solen
medans "folket" dammsög o torkade golv
skurade kök o badrum


det är ju måndag så jag har fördrivit
förmiddagen på ❤️-punkten


det var bara att sitta kvar i dag
för 11.30 serverades lunch


Kassler o potatisgratäng med grönt
kaffe o kaka


kunde inte motstå att hoppa i en vattenpöl idag
till allas stora glädje

när vi kom hem
torkade Lennart av sanden från Sahara 


i dag kom potatisen i jorden


ska bli spännande att se hur det går
om det går


fick en potatis över
Men den har jag lagt ut på
Grannar i Odensvi på FB
 så det kommer en kvinna 
och hämtar potatisen i morgon
tyckte de var synd och kasta den


gnocchi med ostsås o broccoli 
lite sallad o jordnötter (för krunchets skull) 


tänk att de kan var så skönt på balkongen
och klockan är snart 18.30


kan ju tycka att hon ligger lite hårt där på kanten
men katter är ju katter liksom


mjukare i mattes knä framför
Norrlandspoliserna på TV


mamma i kalvskinspäls och liten hatt
jag i gammelrosa hatt o kappa
och pappa i uniform
promenerade på Stora Gatan 


nu vet i tusan hur dom tänkte
på städfirman
4 timmars städ?? 899:-??


mars räkning såg ut så här
2 timmars städ = 449:-

har skrivit och frågat 
så vi får se vad
jag får för
svar




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Lycka till med potatisen,brukar oftast funka✊️Jag har satt i massa krukor inne,har ju ingen inglasad balkong och idag har vi frost...Hoppas ni får ordning på räkningen 🤗