mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 5 juli 2022

dagen man packar o städar


Min trogne vapendragare
tillika toalettvakt 


stekt ris och burkskinka
kan man oxå äta


matte säger att de blir lite 
trångt med mitt kattbo 
i kattburen 
Jag tycker de är rätt mysigt jag


MEN vad säger du matte
är det inte NU vi ska åka
utan i morgon ⁉


hur tusan ska jag få med mej detta 
"spret"


ställde krukan i en hink
och band upp grenarna 
få se om det funkar
smalare blev den i alla fall
Lennart är bra på att packa


pizza från i  går fick bli kvällsmaten
fans 3/4 delar kvar
och jag vet i tusan var de var för 
botten på pizzan 
BULLE mer som
så jag behövde bara 1/4 del


hum... ja vi får se hur vi klarar oss
från åska i morgon då

❓ skulle göra ett sträck där vi ska åka
men jag hittar inte åt verktyget ⁉


sista snutten på lördagens tårta


balkongen är nu tömd
få se om den är dubbelt så stor 
när vi kommer hem


Matte du vet att jag ska med



så där då var de klart
eller inte...
tidig kväll 
så packar vi vidare i arla morgonstund

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Trevlig resa,till kvällen är ni framme💃🤗