mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 2 juli 2022

första dagen på andra halvan ....


dagen började redan kl 7 med tvättstugan


hittade den här i vårat bibliotek
inte viste jag att hon skrev böcker
trodde hon bara var präst i  "Ett herrans liv"...
kl 9 var vi klara och kunde hänga in 
nystrukna skjortor och bädda rent i sängen
...smidigt som tusan


när kl var 10 åkte vi ner på stan
Lennart hade köpt kortbyxor i fjol
och i går skulle han ha dom
för första gången
MEN 
märkligt dom hade 
glömt en ficka
dragkedjan fanns men inte fickan
så han var in på Dressman och fick byta
Dock till en annan modell
dom felaktiga var ju fjolårets modell


jag fick pengar av en vän i går
som hon tyckte jag skulle köpa en blomma för
det blev den här 
doftar gott i alla fall


och så ett flexkoppel till Hedda


uppstekt pannkaka till lunch


innan Hedda och jag tog en 
vilers 


så börjar jag med 
förberedelserna inför morgondagen
Annaeva kommer till lunch
och då blir det "SkansenKyckling"


och så var det tårtbaket


blir pinocchiotårta
gluten och mjölkfri


nu är bottnarna klara
bara att lägga samman i morgon
och garnera med färska bär 


vi har fortfarande inte klippt ner Hoyan
MEN Lennart friserar den lite i alla fall


Hedda ligger i fåtöljen och kollar så 
husse inte klipper för mycket


Sylta är ju så gott
och nu när de är varmt är det ju toppen


Aida Mirembe
vårt fadderbarn i Uganda
henne har jag ingen kontakt med än
MEN snart lovar rektorn att vi ska 
få kontakt på nätet
Hoppas jag kan få lika fin kontakt
med henne som jag har med
Gloria

 

Inga kommentarer: