mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 20 juli 2022

KULTURVECKAN drar igång


Lennart har klippt lite gräs i dag


Tidig lunch
köttbullar (ICA Basic 💩)
kryddade på rejält och stekte med mycket lök
konsistensen kunde jag dock inte göra nått åt


så in till byn 
för att handla innan första kulturen tar vid
vi blev lite tidiga så vi han med en fika
och så köpte vi limpa 



en son av bygden
berättar om sitt komponerande


här har vi två giganter på samma bild
också en son av bygden


Thomas har gjort en så vacker skulptur
som pryder ett av Örjans skivomslag


var till Person och lånade en klippare
då vår har pajat totalt


POST NORD
hämtade ett paket på konsum
tur så var då alla nystan kvar 
AJA BAJA


POST NORD
kattmaten som skulle levereras till dörr⁉
den stod vid postlådan 1km bort
och var helblöt
MÅSTE varit blöt redan innan den 
ställdes där 
AJA BAJA
jag bor inte vid min postlåda
och vår carport (där paketet skulle ställas)
är inte under vår postlåda


Alla nystan var som sagt kvar i paketet
en tröja som ev ska till
Uganda
vi får se hur det blir


och tur att kattmaten är i plastpåse
annars vet i tusan hur det hade slutat
så kartongen var så blöt


så var det dax
för frisören




kulturen fortsätter
först en korv på macken


bra priser på bensin i dag
(i alla fall ur den här vinkeln)


så var det dax för nästa evenemang


en "gammal" bekant
som är en hejare på guran
ja du har gissat rätt
son av bygden 






TRÖTT men lycklig
i morgon fortsätter vi med kultur 

 

Inga kommentarer: