mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 12 februari 2024

⛷️⛷️⛷️⛷️⛷️⛷️⛷️⛷️⛷️⛷️


hade jag varit enbent hade jag varit klar nu


i dag fyller Farmor Astrid åt
min bästa underbaraste farmor


tänk som jag saknar dej
går inte en dag utan att du finns i mina tankar

jag har en liten undran över detta fota
VARFÖR gick man till fotografen ❓
mamma farmor pappa farfar
och lilla jag


i natt har vi haft en ostkrokstjuv 
hittade spår i hallen 
fniss fniss
HEDDA är HUVUDMISTÄNKT 
förresten säger du ostkrok eller ostbåge❓


brysselkål köttgryta o potatis
eller nått sånt 
älskar brysselkål men då Lennart inte tycker lika
blir de inte så ofta jag köper till bara mej 


ja men då var tån klar på nästa strumpa


kassler med äppel o lökfräs


kom på en grej jag vill göra
få se om det funkar
en test mitt i strumpstickandet


skidor i alla dess former har varit på TV 
i dag



 så blev det Farmen


och Sveriges historia


och jag tappade hörapparaten
och "vingen" gick av 
så nu har jag inget blingbling kvar
ILLA
vasst som tusan blev det
jag får åka till hörselenheten i morgon
när dom har dropp in och så får dom
slipa av kanten lite
och jag bör ändå dit 
för den andra sitter så dåligt i örat 
tycker jag

 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ostbågar säger jag!

Ellinor Blomqvist sa...

Säger ostbågar,tror att Heddakatten ärhusets bov och lycka till med hörapparaten🍀

Anonym sa...

Ostkrokar :)