mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 14 februari 2024

på återseende


då har jag kryssat i
inget körkort mer för min del
jag får hålla mej mej med internationell id handling


en morgon när vi vaknar är hela världen vit
så sjöng vi i småskolan
och de kan jag sjunga i dag oxå


inte min grej men ändå



tjejerna har fixat så goda semlor
2 kaffe o 1 semla  
(jag åt ingen 
Ni som vet ni vet varför)


en trevligt stund på ❤️- punkten
och så fick jag rätt....
i går kom det in en man där och jag sa
på en gång DEN mannen känner jag igen
men jag kunde inte för mitt liv pricka in
vem och var och hur
i dag kom han igen 
och det var en gammal jobbarkompis till Lennart
Stig hetta han ju
 

jag samlar ju på väntrum....
vad samlar du på?
 här är det Hörcentralens


var ju där i torsdags med hörapparaten
ja jo dom gjorde rent 
men jag tycker som sitter så dåligt
den vänstra vill ramla ur örat
och så i går tappade jag den högra
i golvet så en "vinge" gick av
dom FUNKAR fortfarande
men är inte riktigt OK

så jag fick en tid för att göra nya
"pluttar i öronen"
18 mars


Heddas mat är slut så de var bara
att köpa ny
1,5 kg räcker i en månad á 399:-
har man katt så har man


bruna bönor och skåprensning 



skidor, skytte o simning har de varit på TV


sen blev det 
Farmen


Lerin


och över Atlanten


en liten grytlapp/karottunderlägg 
inte de snyggaste jag gjort
men jag har gjort 
den i alla
fall
❤️

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Fungerande hörhjälpmedel är viktiga för oss🌹