mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 23 februari 2024

man ska dela med sej .... kanske inte av allt


torsdag betyder frukost på ❤️-punkten
och "pärlande"
i dag skulle vi få en ny kompis till gruppen
en kvinna från Rönnby...
och in kommer Helena ‼️
ja hon bor på Rönnby men va tusan
henne känner ju jag sen soppköket
och Veronica o Terese hade oxå kopplingar till henne
tänk va världen är liten


och så gick min "duttpenna" sönder
får ta hem den och lägga lite klister i hålet
så stiftet sitter där de ska och inte fastnar i vaxet


Lennart tog en titt på nya 
LÄKARMISSIONEN på Stenby
där träffade han Karin från
anhöriggruppen hon jobbar
nu på läkarmissionen på torsdagar
TREVIGT


stod pannkaka på menyn
men jag hade inte ork att grädda så det blev
vita bönor o pannbiff


nästa vecka är det generationsvecka på ❤️-punkten
onsdag och fredag ska jag vara med på detta
MEN
måndag och torsdag ska jag vara där 
"för mej själv" 
då är det sticka o pärla


Soppa står det på menyn till kvällen
och soppa blev det på lite av det som var i 
billiga lådan
Sötpotatis, potatis, morot, lök, buljong o kokosmjölk
blev riktigt bra och mycket
räcker till två gånger till
toppade med en ½ pannbiff i småbiter


Lennart är gullig han
nu delade han med sej av sin förkylning



kvällens TV
Farmen, Torpet
och sen var de ett par killar som 
knallade omkring i Sjaunja 




 

3 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Hoppas att förkylningen bara är på kort besök,ha lite koll på covid,många av mina vänner har covid just nu😥Krya🌷🌷🌷🌷🌷

Anonym sa...

Känns i alla fall som VANLIG förkylning //Måd

Anonym sa...

Vad trevligt att göra något tillsammans med barn, unga och de lite äldre