mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 27 februari 2024

måndag och ingen syjunta


även små stunder kan vara lyckliga
Tänker på sången små små vattendroppar
små små korn av sand
blir till hav som brusar blir till stora land


pasta sallad i dag med kyckling


men vad hände...
förkylningen nästan borta 
MEN
jag är röd och varm i ansiktet
på kinderna 


Lennart har varit och plockat lite 
påskris så fint


men de struntar Hedda 
non sover i solen 
eller jag har ju dragit ner 
rullgardinen för de blev för varmt
med solen
tänk så de kan vara


har hjälp en vän med att ansöka
om pengar från vistelsefonden
för att fira påsk på stiftsgården
hoppa hoppas att de går igenom 

  ❤️❤️     ❤️❤️  
❤️❤️❤️❤️❤️
❤️❤️❤️
❤️


men va tusan gör han⁉️
SÅGAR SÖNDER BOKHYLLAN⁉️


kvällsmat 


så var de Farmen
och Fredrik blev storbonde
en kille jag inte gillar för fem öre


och sen blev det husdrömmar
om att bygga hus där det inte går att bygga hus 
eller nått i den stilen




 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Känns bra att det inte bara är jag som ogillar Fredrik😂Hoppas att kinderna lugnat ner sig✊️God tisdag❤️

Anonym sa...

Hoppas att dom får bidrag för att åka till lägret. Såg att du svarat när jag läste att Magnus ville ha hjälp. Hoppas du får hjälp av Oscar idag. Kryakram!