mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 25 februari 2024

förkyld är bara förnamnet


kl är 6.45 och vi är på väg till tvättstugan
ja jo jag vet 
de är tidigt


vi har bytt kuddar och ska tvätta dom gamla
och då MÅSTE vi ha maskin nr 2 som är stor
och till för detta ändamål
 

frukost blev det i alla fall 
och när kl var 9 var vi klara


julen 1950 kom tomten med ett 
STORT KONSTIGT 
paket till mej
de var från farfar
jag fick en 
GUNGSTOL
vilken lycka
Men nu vet jag inte var den ska stå
har inte plats för den 
och det värkar som ingen vill ärva den
Förstår dom ... det är stor klämrisk när det finns fler barn
jag var ju ensam liksom


brunabönor och stek fläsk 
dagens lunch


förkylningen blir bara bättre och bättre
och jag bara sämre o sämre 


kassler o potatisgratäng till kvällen


det var mello på TV
vilket trams
men jag har i alla fall börjat på koftan

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Duktigt att orka äta när ingenting har riktig smak,stor eloge🌷krya och kram

Anonym sa...

Krya på dig och hoppas det inte blir för segt utan du orkar hänga med fast du inte mår bra. Koftan ser ut att få en snygg färg.