mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 13 mars 2022

❤❤❤❤


när man vaknar med tuppen
för att ta medicin
kan man ha tur
att se solen 
gå upp

när jag kollade bolådan på silon
var dom "hemma" båda två
få se när dom börjar 
fixa till lilla gropen
och lägga ägg


Lennart förbereder inför morgondagen


massa olika korvar från Stora Ekeby


jag kollar tv jag 
Fisketider


provade citronkorven o den starka korven
till ett morotsmos


hur galet är inte det här 
Lennart har känningar av ont i halsen
han som inte varit förkyld sen 2018
och nästa vecka har han en tid
för starroperation


får besök av släktens minstingar
vi träffas ute i lekparken


Ozzy, Thyra, Emil, Zelda
dom ska ge mej blommor
som tack för tröjorna o mössorna


det var så himla skönt i solen
och att sitta på Carl-Oskar 
gick riktigt bra
bättre än att sitta på bänken


 





















så fick alla sej en åktur


och så vackra tulpaner
gillar värklikgen dom fyllda
som pioner nästan


köttfärs o kålpaj blev det till kvällen


Hedda kollar mello *fniss fniss*

ingen kundskapskanal i kväll
så då vänder hon ryggen till


men vi kollade
och ja jo rätt låt van nog 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Helt underbara bilder,håller tummarna för Lennart att det snabbt går över✊️🍀🤗