mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 31 mars 2022

så gick den här dagen oxå ....


undar om man ska svälta igäl här⁉


så var det åter dax för tvättstugehäng
då vi fått nya möbler i bibliotekshörnan
sitter vi gärna där 
medans maskinerna jobbar


1½ timme så var vi klara


blev en favorit
VARM pastasallad
hade ju lite "grönt" kar sen i går
kokade  pasta o ägg
steket några korvbitar
och blandade samman



jag SOV o Lennart for och kollade fågelbeståndet


Hedda är så duktig när vi ska ge ögondroppar
nu behöver vi ingen handuk om tassarna
bara lägga henne på rygg
och så doppar Lennart en droppe i varje öga
jag kniper till och gnuggar lite
sen blir det GODIS


ögonen har blivit så fina 
ja de syns inte så mycket här för
här tror jag hon håller på att somna 
sittandes


kvällens mat blev
stekt fläsk och gratäng 
på det som fanns i rutfruktslådan


tänk att de blev dom två ändå som står i finalen
av mästerkocken
Jimmy o Adam
vi blev så glada
har hållit på dessa killar och Anja från 
första början


två favoriter de här oxå

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Dagarna trillar på.Ni har en fin tvättstuga och Hedda är otroligt duktig,massor av gos är hon värd❤️😻