mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 19 mars 2022

Köpa nytt batteri....


tulpanerna jag fick av barnen förra helgen
ser lite ledsna ut men jag nänns inte slänga dom


dagens lunch
blev kyckling o potatisgratängen från i går


Lennart fick se att dom grejade med fasaden
på grannhuset
så han fick lov att gå ut och kolla 


dom kollade hur dom ska sätta fast dom nya fasadplattorna
på huset.... MEN det var vist inte så lätt
skruven/bulten eller va de heter
fick inget fäste


så nu får dom hem och fundera 
ett varv till eller två


jag är fasligt trött


soligt och fint
efter medicinen kl 14 är det dax för promenad


i dag blev det i alla fall 500 m


och så var batteriet helt slut

tycker batteriet laddas ur så fort
och de tar sån tid att ladda
undrar om man kan köpa ett nytt⁉


äntligen fick vi tag i de nya brödet


fredagsmys


får säga att schysst käks bröd
var JÄTTEGOTT
inte klabbigt o stabbigt
utan helt enkelt 
perfekt


jag som hade önskat mej Moules frites den här veckan
ute på Officersmässen 
men förkylning satte stopp för det
men med vissen smak är det ju ingen 
ide att äta "lyx" mat liksom

fotot är från Nannas i Hemavan
när vi firade att vi varit i Yttervik 50 år 


och det har inte blivit något kaffe i dag heller





 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Älskar hans gyros och kebab👍Ska du inte testa dig?Tror visserligen att summan av kardemumman är operation,virus ochSjögren men har du covid så är du åtminstone immun mot det✊️Kaffesmaken återvänder troligen✊️🍀☕️Krya krya🤗

Mådde sa...

Måste testa mej nästa vecka få jag ska ta bort agrafferna