mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 2 mars 2022

Fettisdag


nya möbler i Tvättstugans bibliotek
och mysrum


en liten  häftig tavla 
med "levande" ljus


det är vår på vår gård


Lennart åkte direkt till Tomaskyrkan
på fika 
med SEMLA som sej bör en dag som denna


Mats o Peppe stod för underhållningen





själv tog jag en burk nödmat
men den var INTE god
så halva fick gå till "grisarna"


När "buden" är olika

Tur jag ringde till Löwenströmska
och frågade om nagellacket
Dom vill inte att man har nagellack
av något slag... i alla fall inte om det går 
att fixa
bara i yttersta nödfall


och jag anser inte att jag är nått nödfall
så jag ringde till min nageltjej
här på centrum


du kan få komma i morgon
men de går inte för jag åker kl 7 till sjukhuset


jag har ingen tid men du får komma kl 17


och så blev det...


får gå dit igen när jag kan sitta som folk
om nån vecka med andra ord
och få till det snyggt igen


man kan ju gå dit bara för 
handmasagen 
så då var allt borta
och bara mina egna
FULA naglar kvar
SUCK


Lennart på bandy och jag tar ett 
test inför morgondagen


lite orolig är jag allt

 

jag har knappast tänkt på 
att det är idag

och att fastan börjar i morgon


har nog mer tänkt på min egen 
höftoperation i morgon
när jag ska få min högerhöft fixad





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Håller tummarna för dig idag✊️Väntar otåligt på att få "se" dig och höra att allt gått bra🍀❤️