mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 7 mars 2022

så går en dag ifrån vår tid och kommer icke åter....


Vi gör som stora delar av svenska folket
frukost och vasaloppet på TV


så även lunchen


en ortligt lycklig Andreas Nygaard 
som tog hem vinsten


så kom Lina o Ola 
och jag fick dessa underbara blommor


nog den vackraste bukett jag någonsin fått
 dom skulle hämtade en lampa
som blivit över här  hemma
nu får dom ta hand om den
en lampa som tillhört min mormor
och det blir Linas mammas farmor


jag får såna sendrag när jag gör mina
träningsrörelser
provar med lite 
vätskeersättning
få se om det hjälper
och jag kan säga att jag saknar 
morfinet
men det får gå ändå
för den smärtan i magen dom ger
går inte att uthärda


vet inte hur många gånger jag vilat i dag
MÅNGA blir det
orkar inte ens lyssna på ljudboken
fick en påminnelse från
Storytel att din bok väntar


köttgryta till middag


mer TV och lite stickning
även stickning går trögt


kvällsmackan blev en aning suddig 
men god
riktig brunost är ju underbart



med Lennarts bild på kvällens måne
säger jag god natt

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Kämpa på ,du är en duktig människa❤️