mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 21 mars 2022

Vårdagjämning...



i dag är det
Vårdagjämning
Nu blir dagarna längre sägs det...
håller inte riktigt med i de resonemanget
för mej är det ljuset som varar längre
dagen i sej är ju lika lång .....
ja jo jag vet man säger att dag och natt blir lika långa...
ja OK då...



Covid var det inte enligt den här testen
alltid skönt att veta


så kan pyttipanna och ägg oxå se ut
viste du det??


nej jag tänkte väl det
men så blev det i dag i alla fall


jag är så trött så trött
lägger jag mej och sover
MÅSTE jag be Lennart väcka mej
så jag hinner få min medicin


ont i huvudet för att kaffet smakar ILLA
så jag offrade mej och drack en halv kopp
ryser så otäckt
men huvudvärken gick över


Fläskytterfile med vild sås i brödform 
här finns receptet


kvällsmackor


jag har hållit i stickningen i kväll 
blev nog två varv i alla fall


och så var det Farmenfinal på TV
Cicci vann efter att Helena gjort sej illa
var inte så smart att ha ringar på sej 
när hon svingade yxan tydligen

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Tacksam att Cissi vann,såå rätt💐Måtte kaffesuget återkomma annars blir ju livet supertrist✊️Krya🤗🌼