mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 29 september 2022

12 timmar av mitt liv


så var de mesta packat
bara maten kvar


kaffet räckte precis
till morgonkaffe och termos


Lennart är duktig på att packa


svabba golvet just innan vi far


flaggan är inne


och Hedda i buren


Hej då Huset


första stopp var i Storuman


hos Lars på hans jobb



HUM vad händer här?





lite spännande var det att se hur 
smidigt som körde upp 
skogsmaskinen på släpet


Lunch på Nipan
och vilken lycka
Rotmos o Fläsklägg
jag måste oxå smaka 
blomkålsgratängen med bacon
hade i bilen spånat på vilken mat
det kunde tänkas ha
jag sa broccoligratäng med bacon


hemma i stan efter exakt 12 timmar
in på coop/posten
handlade tonfisk till Hedda
och hämta två paket
ett med julklappar


och ett med garn till Ragnas 


så var allt inplockat och vi kan ta de sista
av termoskaffet...tänk att de är så varmt
fortfarande efter 12 timmar


Hedda har varit så duktig
jamade lite när vi var kom till Sala
men nu är vi hemma och hon
kurar i kökssoffan bredvid 
matte

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Fantastiska Hedda som fixar så lång resa😻Välkomna hem.Blev det inga julgardiner och stakar uppsatta i år eller åker ni inte upp till advent?Kram

Mådde sa...

Nej det blev inte så ..Jo vi åker upp i advent