mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 1 september 2022

ett rosa moln flyter på mjölken


i år blev det bara 4 liter bär på våra buskar
men de är i alla fall nått


bondomelett är toppen


men de blev i alla fall
några flaskor saft


och så kom leveransen med 
hjortron


till kvällen blev det en
Elow special 
går alltid hem
fast pappa värmde i mikron
de gjorde inte jag


men så smidigt
här i länet kunde man beställa 
tid på nätet
I Västerås kunde bar den som är över 80
beställa på nätet vi andra fick ringa
ja ja nu tar vi sprutan här nästa vecka
fick samma tid 
jag vaccinatör A
och Lennart B


klappgröt
vi har ju ny saft


ett rosa moln flyter på mjölken
vilken nostalgitripp

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Klappgröt fick jag som barn,jösses vad det vispades,inga elvispar på den tiden...Skönt med smidighet till sprutan,jag spanar här också👀kram