mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 22 september 2022

ÄNTLIGEN


städade en låda och hade 
en hel hög med "fylleripapper"


den lämnade vi till Fritids
som ligger på Folkan
eller rättare sagt till Bibblan
där Anna tog hand om bunten


så var det dags för 
lugn musik mitt i dagen med Jon
Vi var sex personer som fick
45 min musik och fina texter
rakt in i själen


det doftade lite linolja o terpentin
men de gjorde inget
för vi vet ju vad de beror på
dom ska måla bänkarna


Dagens lunch pytt i panna på SportHoteller
tillsammans med Jon
det var som ett litet farväl för den här gången
då Jon inte jobbar i helgen
det är ju älgjakt


när vi kom hem intog jag ryggläge
och Lennart friserade 
"bjökbusken"


vi håller den nere 
och klipper alla nya skott


han hade publik


och när björkbusken var klar
avsynade talgoxen


Torsdag = Pannkaka


jag bara älskar hallonsylt


och jag bara MÅSTE ta lite brunost
och det gick bra
även om jag ALLTID måste
lägga mej efter jag ätit pannkaka


ÄNTLIGEN
Glorias paket har kommet till Gloria


inte bara i Sverige som posten har 
problem att leverera
tydligen

MEN nu har hon fått sitt paket
och i morgon 23 fyller hon år



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Man får ha tålamod med posten😘