mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 16 april 2019

Blå måndag som slutade i katastrof

 Blå måndag kallas ju måndag i stilla veckan 
så oxå första måndagen i fastan..
ja ja men blå är det i alla fall

 dagen började som vanligt med lite dator o kaffe

 när vi skrivit påskkorten 
upptäckte vi att dom räckte ju inte
så det blev att ta fram lilla skrivaren
och fixa 10 till

 trodde det var en koltrast
men se de var det inte

 för en prickig koltrast finns nog inte
så det är allt en STARE

 in till Tärnaby för att lägga 40 påskkort på lådan
och handla lite
så blev det lunch på Wärdshuset
raggmunk o fläsk
fläsk o löksås
köttfärsbiffar o brun sås
grönt
 och en liten kopp kaffe

så var det bara att betala
vår vän "norska-turken" är en trevlig man

 Eftermiddagen bodde vi på altanen

 sov-virkade-drack kaffe

 snön på Bracco såg ut som 
marängsmet, blank o vit
just så när man vispar klart 
och kan vända buken upp och ner
MEN på bild blir det inte lika tydligt

 vi kan gå på gräs en bit i alla fall
dock inte runt hela huset

 så blev det dax för laga lite mat
klicka på länken för att få receptet 


 jag skar dock i skivor och hade i en extra skvätt grädde
men så gott det blev
har till två gånger till
en låda i frysen en i kylen

 Lennart har fixat avloppet i handfatet på toa
först nått Propplösande (säkert inte nyttigt)
sen hett vatten

 BUBBEL o FRÄS
så rann vattnet igen

 nytvättad i håret och solbrännan börja synas
kan säga att jag är VIT i rynkorna
inte så snyggt men va tusan jag är jag 
och jag ser ut så

 så var även denna julklapp klar

 blev en uddkant

många garnnystan har nu förvandlats till en filt

man blir helt stum och kall
Norte Dame i lågor




1 kommentar:

Ellinor sa...

Du är såå fin brunbränd och rynkig❤️Notre Dame är såå tragiskt.Kram