mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 21 april 2019

PÅSKAFTON hela dagen

 få se vad den här dagen har i sitt sköte
men vet aldrig
men först måste jag komma mej upp 
om det ska bli nått över huvud taget

det kom inga påskkäringar i år
så vi får väll offra oss och äta upp godiset själva

 gör ett försök 
tänkte att rödbeta borde göra äggen rosa i alla fall

 men NEJ
så det blev lite "västar" och annat pynt

 klart man ska äta ute när det går



 här kan man ju ligga utan att må dåligt

 lustiga små tussar i skyn

stumpstickning 
går bra i solen

 Lennart tog en promenad


 inte mycket vatten i Ån 

 men vackert är det

 mat igen då
nu förstärkt med stekt potatis
och kycklinggrytan 

Lennart smeker kepan
den behöver lite fett för att överleva
det är första kepan jag sydde Vet inte när det var men det 
är nog mer än 25 år sen..pappa fick den här i alla fall
och på datorn har vi livesändning från Lettland och ett örnbo
två ungar och ett ägg än så länge
undrar om det sista ägget kommer att kläckas
ja ja de får vi se
här är mitt ägg i alla fall

GLAD PÅSK
kära vänner


hade jag haft bara en fot hade jag varit klar nu

1 kommentar:

Ellinor sa...

Ändå tur att du har två fötter👍Kram till dig❤️