mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 6 april 2019

då har vi BRA mat ett tag igen då....

 då har en älskad skådespelare fått lämna jordelivet
han som gav Mumintrollet en röst

du var så underbar kära Lasse Pöysti 


 dagen ser ut att bli bra
i dag är PROMENAD prio ett

 sätter på dessa... och greppar stavarna
(visade sej att vänster hand inte ville hålla i staven
knogarna strejkade efter 5 min)


 tur att man har dubbat

det är magiskt vackert
solen lyser men det är ändå kallt i luften

naturlig buskbeskärning

älgen har arbetat bra

här ringde telefonen 
min bästa dotter slog en pling
dom är åter i Sverige någon vecka bara
och vi är  här 
så det blir inget fysiskt möte den här gången

ett hjärta eller en döskalle
eller ett ekorrhopp

när jag kom hem var blomman lite trött

 dagens lunch kvar sen gårdagens middag

 så boar jag i mitt hörn

några timmar på altanen
i dag har jag "bara" vilat
ja jag tog en liten promenad på 35 min förståss
men sen har jag vilat
kroppen känns som den tackar
men själen blir orolig

 någon på FB hade ätit biff bea o pasta

 ja varför inte
en mer vardaglig variant

 nya lampor till övervåningen...
ni får se när det blir klart

den rätade upp sej 
men blommorna ser fortfarande trötta ut


ett sms som gjorde mej 
JÄTTEGLAD
jag får dessutom köttet hem 
och behöver inte till Storuman 

1 kommentar:

Anonym sa...

Gott naturligt kött från djur som haft det bra,kan inte bli bättre����Trevlig helg❤️