mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 5 april 2019

Helt galet SLUT..helt FÖRBI ...


 Började dagen med att jobba för 
PÅSKHAREN

 fast när jag var lite var det 
TUPPEN 
som fixade godis på påsk

i år var det i alla fall
GAMMEL- MORMOR
som fixade godis till påsk

hittade några paket med
fläskfärs i frysen
paket som inte får ligga nått längre
och jag hade ½ paket korngryn

så vad passar bättre än att göra PÖLSA
fick dock inte till smaken riktigt
AHA 
jag vet va felet är LEVER
jag har ju inget
så jag ringer till Lennart som får fixa 
lite leverpastej ...hoppas det är det som är felet

 Måste göra rent spisen..

blev BRA ju
men jag har inte haft på spissvärta
få se om jag gör det i morgon

 morotssoppa till lunch

 och knäckebröd, lingon o mjölk
som efterrätt

Lennart åt dock lite annat inne på 
Tärnaby Wärdshus

jag är helt slut 
så slut att tårarna rinner
skulle ju vilja ligga ute i solen och sova
men i dag blir det att ligga inne i sängen
Jag fattar inte har ju inte gjort nått 
kan man tycka men den lilla orka jag hade
är helt borta orkar nästan inte ta mej till sängen

sov nån timme sen blev det lite kaffe
och börja på nya boken
orkar inte riktigt virka 

så där jag då kom Lennart hem med leverpastejen
till pölsan
skära i små bitar och värma i mikron

mixa och hälla i pölsan
nu hoppas vi det blev bra

 Lennart tar en sväng ut med kameran 
Tony o Maria har börjat riva på lagården 





 en sån underbar spis
jag vet inte varför man hade en spis i ladugården
var de för värme eller var det för att koka nått
eller vad?

är det våren??

 kan säga att det blev
BRA mycket BRA

och nu har vi några lådor i frysen till kommande dagar

på kvällen lyckades jag med några varv på filen

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Pölsa såå himla gott👍👍👍Påskharen ska jobba här också🐥🐥🐥🐥

Berith sa...

Du får vara rädd om dig 🙂