mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 17 april 2019

lite mallig blev jag

 kl är 4 och det är ett underbart månsken

och titta vilken som kom idag
Rödhaken


 spisen ser inte vacker ut

men med litet såpa

 blev det lite bättre i alla fall
vet inte vad förre ägaren gjort
men det är djupa räfflor som inte går att få rent
men som sagt det blev bättre

 en härlig lunch

och en härlig sovstund i stolen o solen

 Lennart tog en promenad 
tvärs över sjön

 det är 900 m till grannen på andra sidan sjön

 dax för mellis
både för fåglar
 och människor
vi fick fruktsallad o talgoxen ett solrosfrö

Kråkan vaktar så det går rätt till på våran gård

Bästa Tant Elsa ringde och önskade glad påsk
helt otroligt vilken krutgumma hon är

 Lite gröt innan vi far in till kulturkvällen

 i kväll var det flygbilder över trakten
och det gällde att identifiera husen
Lennart och jag klarade i alla fall några
som inte tanterna kunde
lite mallig blev jag
Jag menar vi "bor" ju inte här

 och så kaffe o macka 
och mycket prat

 tänk att de är så ljust fast klockan är så mycket 
 20.21 hade den hunnit bli

avslutar dagen med den här bilden som är från
soptunnan i AndersJans viken

2 kommentarer:

Berith sa...

Vilja fina bilder

Ellinor sa...

Fina bilder,lugnt och harmoniskt👍❤️