mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 28 april 2019

en lat lördag...

 Började dagen med loppis
fyndade denna kudde för 10:-
ska ha den i bilen
behöver stöd för svanken

 in och snackade med Janne en sväng

 hem och laga mat...


 blev bra och lättvindigt
fixade ju sej själv i ugnen

men jag fick inte i mej mycket
innan magen sa STOPP

 Lennart vårstädar i bilden

 och snön smälter så man kan se det med blotta ögat
nästan i alla fall

så var det mat igen då
hade ju både korv o ost kvar
och inte var vi hungriga heller
men äta måste vi nog ändå

 jag blir så grinig om jag inte får mat
måste hålla mitt blodsocker på jämn nivå

 blev bra det där också
bonomelett på svenska 
fritatta på italjenska
tortilla på spanska

klockan är 7 och det går fortfarande att sitta ute

och solen värmer 
känns fel men skönt är det

i dag är det 5 år sen 
Hasse körde skotern genom isen och drunknade
Han fattas byn


1 kommentar:

Ellinor sa...

Den där magen,man vet aldrig när den slår till.Kram