mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 13 april 2019

sju små vita svanar och tidig majbrasa ....

 hittade en kvist sen julbuketten
den är silverfärgad 
blev ju perfekt för lite påskpynt oxå

Lennart städer toa och jag fixar lunch
mos på potatis o morot och så fiskbullar i dillsås

efter lite vila bar det av till Gammån 
Lennart fotar svan

jag sitter kvar i bilen 
och försöker få till Lennarts deklaration
inte lätt när man gör fel..
men nu är det gjort
att nått så enkelt kan vara så svårt
nu är jag glad att jag kunde fixade det

Lennart hade oxå tur 
det var många svanar
jag räknade till 50 st och det var många fler runt "hörnet"








en tur in till Janne innan vi styr hem

när vi kom hem höll Tony på att 
elda upp resterna av ladugården

Nu är ladugården ett minne blott
och en tidig majbrasa

Brandvakter....😃

vi har många Domherrar
säkert 6-7 par om inte fler

Bosse Bofink har fått några kompisar

inte många men tre hannar och några honor

kycklinglever är ju så himla gott
här med lök o svamp o grädde

snart är filten klar
synd för den är så skön att virka 
den värmer ju benen medans jag virkar

Fredags mys i AndersGeorgs

1 kommentar:

Ellinor sa...

Familjen Svan är en riktig storfamilj👍