mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 8 april 2019

då var det bestämt o bokat...

 HURRA 
då har även Bosse kommit
Bosse Bofink men än så länge ser han ensam ut i sin släck
här är han tillsammans med en gråsiska


ser ut att komma snö...

"valpen" letar köttbullar

fin är han 

 så var vi i Kyrkan 
tänder ett ljus för Västerås Soppkök
och för Lennarts kusin Stig som drabbats av ALS



 jag gillar Elisabet hon har bra predikningar
hon pratar så man fattar

"kyrkkaffe" i dag blev det en kopp på macken

alltså alltså
var är Ryfjället ... där borta bor jag
i snövädret

 blåser och snöar gör det

 Nederberg o son är ute en sväng med plogen

 inget sittande i solen i dag inte

 stekt korv o gröna ärtor med lite stekt potatis

 lite "fågel" pyssel

 måste göra hålen lite större 
så jordnötterna kan trilla ut

 nu får vi se om det funkar
eller om det är flaskhalsen som är problemet

ingen vill laga mat
men äta bör man ju
sportgryn o russin 
med svart vinbärssylt
GOTT blev det i alla fall

 så var det bestämt

 den 27 maj åker jag hit
till St Davidsgården 
Berget Rättvik




det känns så skönt 
att veta att jag har detta att se fram emot
27 maj - 1 juni 
kommer att bli 
SÅ SKÖNT

1 kommentar:

Ellinor sa...

Härliga dagar för återhämtning väntar..skönt👍Kram till er❤️