mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 20 april 2019

Lång Fredag ...Långfredag...

 När jag arbetade med barntimmar/miniorer i Hubbo
och vi höll till på Åkerlappen
gjorde vi dessa korts 
efter att ha varit i Bösebergsskogen
och plockat pinnar/Jesus
måste varit tidigt 90 tal

Har mitt sittande på köksväggen här i Yttervik
Passande i dag när det är LÅNGFREDAG
den dag då Jesus korsfästes och dog

Det blev ingen gudstjänst i dag här i Tärnaby
vilket jag sörjer ... 
tycker nämligen att långfredagsgudstjänsten är vacker
i sin avskalade skepnad
en dag till eftertanke

Tänk när man var liten och allt var stängt
och på radion spelades bara sorgemusik
ingen bio ingen restaurang var öppen
ja då var fredagen LÅNG
men fick inte busa och rusa runt
skulle bara göra lugna saker
inte lätt som liten flicka
Mamma  o Farmor hade lagat maten nästan klar
för dom skulle ju inte stå vid spisen en sån här dag
Pappa o farfar spelade schack 

 ska nog få till nått av detta oxå 




 blev så gott... 
synd bara att man inte kan äta hur mycket som helst 
hade velat ta en portion till bara för att det var gott
hade ett paket på Konsum/posten att hämta
visste att det var garn
skall virka en sjal när jag kommer till Berget
och nu var det rea så det var bäst att passa på

 Till vår glädje hade Janne öppet
och dagen till ära tog jag en godbit

 nästan TV skrap....

 Lennart tog en "josa" tårtbit

 lite lat köpte färdig pizza
en Paula Roberto 
får säga att den är nästan godare än hemgjord

lite glass på pensionärskakan till kvällskaffet

 och så där ja 
då var hälen klar

 ett påskkort vi fått för många år sen

men det gläder oss än

1 kommentar:

Ellinor sa...

En dag med mycket gott👍