mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 4 april 2019

PREMIÄR i dag....


I dag kom Koltrasten
nu har vi många fåglar
Domherre
talgoxe
blåmes
grönfink
gulsparv
gråsiska
nötväcka
entita
svartmes
och så har vi ju EKORREN förståss
den är dock ingen fågel

och svanarna har kommit till Gamån sägs det

 dax att ta prover vid fågelbordet och sända in till
statens veterinäranstalt

först lite dam o bös från fågelbordet



sen lite från marken

stäng in och sänd iväg
får svar om 3-4 veckor
har dock inte sett några sjuka fåglar i år
men man vet ju aldrig

en liten kyckling kläckt...

då min magen är lite ilsken av sej
pillade jag ut potatis o morötter
ur köttgrytan och körde köttet med mixerstav
innan jag åt 
magen blev inte så arg och jag blev mätt
(men jag har nog varit på toa 10 ggr i dag)

i dag var solen lite bättre än i går

molnen inte så tjocka
sov en stund 
så himla skönt att sova ute
förstår att små barn sover gott i vagn ute

efter en tupplur vart det dax för 
premiären för att virka ute

i dag fick Lennart en skyddsamulett att ha på bilnyckeln
en Jungfru Maria
han fick den av "mamma" på Värdshuset 
jag tackar för att hon är mån om min man

kokt LUNCH-korv till MIDDAG
ja de gick ju bra de oxå
jag tar dock av skinnet 
min mage igen då

fjället blir magiskt när solen gömmer sej där bakom

fyra kycklingar har virkats idag
den ena fulare än den andra
men det får bli så 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Våra jäkla magar......tycker kycklingsrna är söta👍