mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 3 april 2019

inget sockerfritt godis ...gurr

Våren är på gång
även om den här kvisten tillhör mitt påskris inne

 dom frågade på P4 Västerbotten 
vad som var bra med att bo där man bor
och vad ska man säga
att ha den utsikten från köksfönstret 

men jag bor ju i stan oxå 
och då har jag den här utsikten från köket
Jag bor i den bästa av världar
och varför välja när jag kan få båda
än så länge

 Ja titta där 
Ekorren har hittat flaskan med jordnötter
så har 
grönfinken, gulsparven o gråsiskan 
kommit
hade ju halva degen kvar sen i går
får bli finska pinnar tror jag

men aj då ingen mandel hemma
*fniss fniss*
robbar lite från Lennarts  müsli

 vispa ägg och pensla stängerna

på med pärlsocker o mandel
skära i lagom bitar
och in i ugnen...

 nu är det dax att ta en promenad
även om kroppen säger 
lägg dej o vila
så säger huvudet 
SOLEN SKINER 
gå ut

 började med en tur på skoterspåret
det var länge sen som någon åkt där
och det var inte så lättgått som jag trott


 lättare att gå på vägen


jag står på bron och ser ner i det klara kalla vattnet
så magiskt 
mitt dricksvatten 

spår av lilla blå

efter 35 min ute
får man lite fika

 lunch Ägget från kakbaket
en liten skiva kassler och lite purjo

 blev en liten omelett 
med parmesan också

hade en liten skvätt av potatisen kvar oxå

 Lennart åt lunch på Wärdshuset 

 solen sken och jag tog middagsluren ute

 MEN solen vill liksom inte RIKTIGT
lysa med sin hela kraft
men jag sov ändå i 1 timme ute

Min mage är helt i olag
men Lennart måste ju ha mat innan vi far till byn
hade en köttgryta i frysen

Lars ser nöjd ut när han berättar om 
"nya" biblioteket 
som alla hoppas på
en flytt tillbaka till Folkan

här visar han en låda böcker 
som varit Eva-Märtas
böcker med anknyting till Tärnaby
hon hade oxå en fotosamling som nu 
finns på Storumans bildarkiv och ska 
digitaliseras där Men sen ska alla
fotoböcker tillbaka till Tärnaby 
och biblioteket

 så var det del 5 av Hedebyborna 
eländes elände
Men kaffet var gott och småpratet trevligt

hämtade posten
och nu har de lilla kortet kommit
som ska skydda betalkortet i min plånbok

så börjar det bli dax för påskharen att göra sitt
skulle haft sockerfritt (lite mindre onyttigt) 
men jag hittade inget

1 kommentar:

Ellinor sa...

Sockerfritt godis är inte gott👎Vilken underbar bild på ekorren❤️❤️❤️