mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 19 april 2019

SKÄRTORSDAG.....

 så var den SLUT 
kommer INGET mer när jag pumpar

 skruvar av korken/pumpen
det finns allt mer där

 men hur komma åt det
Jo fram med Bågfilen

fanns ju MASSOR i botten

ett lock från gräddförpackningen
och jag är glad en stund till

 helg = gotta till kaffet

 får bli en passande kaka till folket i detta hus
PENSIONÄRSKAKA

 när den svalnat något ska den delas

 och lite "fyllning" hällas på


 när ugnen ändå var varm fixade jag lunchen
mos från i går 
och en härlig korv fylld med
bostongurka o Cillisås

premier på lunch ute


sen tankade jag D-vitaminer med stora delar av kroppen
ända tills det drog in massa moln och elände
då fick man snällt klä på se och gå in

satte in två Jansson 
som får stå här medans vi åker in till Tärnaby

 och  gudstjänst i fina Tärnaby kyrka






torsdagen i stilla veckan heter skärtorsdag 
har vare sig med färgen rosa eller med knivar att göra. 
En äldre betydelse av verbet ”skära” är rena och finns med i t.ex. uttrycket ”skärselden”
 – den renande elden.
Ordet ”skär” i skärtorsdagen syftar på att Jesus (enligt evangelierna) tvättade lärjungarnas fötter just på denna dag:
Han steg upp från bordet, tog av sig manteln och band en handduk om livet. Sedan hällde han vatten i tvättfatet och började tvätta lärjungarnas fötter och torka dem med handduken som han hade bundit om sig.
 vet inte riktigt jag var lite okoncentrerad under predikan
(eller var det prästen som inte kunde fånga mej)
ja ja så kan det vara men jag hittade ett dun att leka med


 vi var många i kyrkan idag


 så var det dax att duka av altarbordet



tomt och trist
så ska det vara till påskdagen
då det dukas på igen 
och vi kan glädjas åt att 
JESUS LEVER

 Lennart hittade de här fina armbandet utanför kyrkan
nu lägger jag ut bilden på FB och hoppas någon hör av sej
du får det om du kan tala om hur knapp/spännet ser ut

när vi kom hem var den klar
en underbar krämig Jansson

Lennart tog en lite "hutt" till Jansson

så var det dax att fara till Blåkulla


men då jag har kvastbrott
får jag stanna hemma

Inga kommentarer: