mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 12 april 2019

så GOD MAT....

 Frukost på restaurang
"Fågelfröet" 
fyllde på det sista av frön
så i dag blir det att köpa mer

 nu är det musöron på mitt påskris

 så var vi bjudna på Lunch i Umfors


 och inte kom vi på vad dom heter på svenska
jag sa mullbärsfikon... men de känndes inte rätt
Marya så Berry
det är MULLBÄR så jag hade ½ rätt i alla fall

 vi blev serverade linssoppa

ris som kokat halva dagen


 och en underbara kycklinggryta


 en god efterrätt
saffransris med kanel 
Ma'moul - Kakor med dadelfyllning
Kaffe o dadelkakor
bild från nätet


 1000 tacka underbara Marya för mat och pratstund


 inte lätt för barnen i Umfors att leka
på baksidan... men det kommer det kommer

 hur ska man hinna läsa den skylten
Åldukejávrrie


på kvällen blev det lite rester igen
böngrytan förvandlades till en omelett

en bild från förr
men lilla kusin Marita 
och jag hemma oss Mormor/farmor o Morfar/Farfar

1 kommentar:

Ellinor sa...

Vilken spännande mat👍och som vanligt vackra bilder❤️👍