mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 15 december 2019

85 mil i bil...de går det oxå

 tidig morgon
kl är bara 5 
ljusen brinner på sista versen
och vi packar för att fara till staden

 packat bilen, stängt av vattnet
glykol i toan o vattenlåsen
ställt elementen på sparlåga
så då kan vi fara

 kl han bli 6,20

 här har vi svängt in på "lilla" vägen mot Bäsksjön

 för att landa i Järvsjön 
och käka frukost med dom här godingarna



 Dexter kör bil utan körkort
undrar va polisen säger om det?

 Dexter själv tog det med jämnmod

 när det ljusnar är det inte lätt att se var vägen är
allt är vitt vitt vitt

 Runt Åsele är det alltid renar



 den här gången blev det lunch i Junsele
på GOMORA

jag fick mat i ett handfat 😁

 medans Lennart fick på en bricka
mätta blev vi i alla fall

Sollefteå passerade vi med hast

 jag sparade brödet till kafferasten 
i Åkroken, Graninge

 vintervackert är det men det 
regnar tjockt regn
jag  satt kvar i bilen...

 Lussebulle o kaffe
+ ett besök på toa

och här är snön borta....
och det regnar
på macken i Sundsvall

 och inte var vädret bättre i Tönnebro

 så landade vi i Västerås 13½ timme senare
resan har gått bra även om vädret inte varit bra

LITE SMÅTT CHOCKAD  
detta brev låg på bordet
ett brev från landshövdingen
jag ska få en utmärkelse
förtjänstfulla husmödrar
jo ja tackar
helt galet
jag fattar inget
men är jätteglad
och lite nervös


en stärkande macka på detta
och sen god natt

Lucka 14...får vänta 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Du är ju värd alla uppvaktningar som finns i hela världen👏👏👏Spännande✊️