mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 13 december 2019

pyttesmå tofflor o laxmacka

 Tony kom med traktorn 
och plogade så fint
de var bra det för kl 10 är det ju
handarbetsträff inne i byn på ABF

 vad ska jag ta med tro
får bli hela korgen

 börjar med småsockorna
fortsätter med "lucksockan"

 Lennart var på lite rundtur medans jag stickade
tärnavilt fick ett besök
och som här backen ovanför sporthotellet 

 kött o potatis blev det till lunch


Lucka 12

Varv 1
Översidan
Sticka * 1 omslag, 2 rm, dra den första
av dessa 2 maskor över den andra*. Upprepa *-* hela översidan
Undersidan
Placera 1 markör mellan de två mittersta maskorna.
Varv 1
Sticka räta m till 2 m efter markören.
Sticka 2 rm tillsammans och sedan 2 rm. Vänd på arbetet.
Varv 2
Lyft 1 m.Sticka aviga m till 2 m efter markören.
Sticka 2 aviga tillsammans och sedan 2 am. Vänd på arbetet
Varv 3
Lyft 1 m. Sticka till 1 maska före gapet, dvs till förra varvets hoptagning.
Sticka 2 rm tillsammans. Sticka 1 rm. Vänd
Varv 4
Lyft 1 m. Sticka aviga m till 1 maska före gapet.
Sticka 2 am tillsammans Sticka 1 am. Vänd.
Upprepa varv 3 och 4
till det återstår 1 m efter hoptagningen på det räta varvet.
Sticka den maskan rät och fortsätt på översidan.
Sticka omslagen på översidan vridet räta och de övriga maskorna räta.
Undersidan
Sticka 1 rm 2 rm tillsammans,
sticka räta m till du har 2m kvar på undersidan. Dessa 2 m stickas tillsammans
Det Är nu en hoptagning kvar på hälen men den tar vi imorgon.
Nu blev det en häl

 så stickade jag klart småtofflorna

 och körde mina än gång till på 60°
och nu blev dom perfekta

på kvällen hamnade vi i Mattssons kökssoffa

kokkaffe o laxmacka
jo ja tackar

1 kommentar:

Ellinor sa...

Mysigt att ni iaf har något att ploga,här är regn,grått och fult🤨kram