mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 12 december 2019

HURRA HURRA ...

i dag fyller min bästa man och livskamrat år
en trygg och stabil person som betyder mycket för mej
utan honom vet i tusan hur livet skulle blivit 

Vi har hållit ihop länge
blev ett par redan 1961


 gifte oss 20 maj 1967


 Här firar han sin 70 årsdag
med öppet hus på  iNTiMAN
med barn 
barnbarn
barnbarnsbarn
och nu har det kommit
tre barnbarns barn till

och på den vägen är det
GRATTIS bästa Lennart
älskar dej så


SMHI hade varnat för snö och storm i fjällen
men när kl var 8 hade inte kommit nått

 men framåt 9.30 kom det en decimeter
dagen till ära skulle vi 
äta på nya stället
ja nytt och nytt 
gammalt ställe men i ny tappning 
jag kallar det fjällvindens hus
men det var det nog
FASLIGT länge sen det hette

 i dag började dom med litet julbord
precis lagom inget överflöd
eller jo de var det ju men
med julbordstänk räknat
GOTT var det

 får tacka kocken Lars han är en pärla i köket
ja annars oxå förstås
men mat är han superduktig på

orkade ingen efterrätt 
men kaffe o pepparkaka fick det bli

 det var ingen som satt ute idag

 Doris låter sej väl smaka av fåglarnas bröd o rester

 så var sockan klar
för tvättmaskinen

 60 grader med vanligt tvättmedel

kan nog köra dom en gång till
MEN SÅ SKÖNA DOM BLEV

 lucka 12

 även om vi var på julbord
så måste vi ju äta i kväll
som tur var hade jag lite rester
makaronipuddingen och lite köttgryta 

 min toffla klar
och dagens luckstickning klar
vad ska jag hitta på 
jo en socka till Emil
den ska också tovas
va de lider

Ett helt magiskt månsken i natt

1 kommentar:

Ellinor sa...

Lennart är en människa som jag inte känner men jag är övertygad om att han är världens bästa Lennart❤️